Ponad 90 zawodników weźmie udział w ostatnich w tym sezonie wyścigach samochodowych, które w dniach 29 i 30 września rozegrane zostaną na Torze Poznań w ramach 9. i 10. rundy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 9. i 10. rundy Mistrzostw Polski 318 IS Cup PL, 9. i 10. rundy Mistrzostw Polski Work Stuff Super S Cup, 9. i 10. rundy Mistrzostw Polski Trofeo di Serie Cup oraz 5. rundy Mistrzostw Polski Endurance.
Przed ostatnimi zawodami sytuacja w poszczególnych klasach jest ciekawa, bo w niektórych jest już praktycznie wszystko jasne, ale w niektórych walka o triumf w sezonie będzie trwała do ostatniego wyścigu. Tak choćby będzie w 318 IS Cup, gdzie na czele stawki są bracia Artur (520 pkt.) i Marcin (500 pkt.) Lempertowie. Wszystko wskazuje na to, że jeden z nich zostanie mistrzem w rywalizacji BMW. Choć na pewno ostatniego słowa nie powiedział jeszcze Michał Całek, który przed ostatnimi zawodami dysponował dorobkiem 481 pkt. Podczas sierpniowej rundy, rozegranej na Slovakia Ring, liderem klasyfikacji Work Stuff Super S Cup został Adam Karkuszewski (173 pkt.), który wyprzedził Jerzego Drabenta (163 pkt.). Na trzeciej pozycji jest Damian Stachowiak (103 pkt.), a na czwartej Adam Nojman (102 pkt.). Ostatnie dwa wyścigi Mini Cooper’ów w Poznaniu zapowiadają się nadzwyczaj emocjonująco.
Z kolei w klasyfikacji Trofeo di Serie Cup, wyraźnym liderem pozostaje Julian Śmiechowski, który zgromadził 322 pkt. Piotr Ławski ma na swoim koncie 286 pkt., a trzeci Mateusz Peczka – 194 pkt.. Wyścigi 500-tek również powinny być bardzo ciekawe.
W mistrzowskiej klasie D4 1400 Open do wygrania rywalizacji zmierza Łukasz Lewandowski, który ma obecnie 161 pkt. Druga w klasyfikacji Wiktoria Rozenek zgromadziła 122 pkt. Tytułu już nikt nie odbierze Sławomirowi Szwargotowi w klasie D4 2000 Open. Szwargot ma na koncie 150 pkt., bo wygrał wszystkie wyścigi, w których startował (było ich siedem). Drugi w klasyfikacji Rafał Płuciennik zgromadził 81 pkt., a trzeci Zbigniew Łazarz – 79 pkt.
Świetnie spisuje się w tym sezonie w klasie D4 2000 N/A, Katarzyna Terlikowska, która wygrała siedem wyścigów i zgromadziła 175 pkt. Nikt jej już nie dogoni w klasyfikacji generalnej. Walka toczyć się będzie o dwa pozostałe miejsca na podium – drugi w klasyfikacji sezonu jest Michał Buliński (109 pkt.), a trzeci Nikodem Silecki (107 pkt.).
W klasie D4 3500 w siedmiu tegorocznych wyścigach startował Jan Antoszewski i wszystkie wygrał, gromadząc 175 pkt. Teraz w Poznaniu będzie z pewnością chciał potwierdzić swoją rolę w tym sezonie w tej rywalizacji. Za nim będzie się toczyła walka o pozostałe miejsca na podium. Drugi jest Piotr Podoba (120 pkt.), trzeci Artur Paziewski (109 pkt.), z kolei czwarte miejsce zajmuje Pelette Amuno (102 pkt.).
Interesująca jest rywalizacja w DN1 Kia Picanto. Po ośmiu wyścigach prowadzi Nikodem Sobczyk (171 pkt.), przed Szymonem Piotrowskim (149 pkt.) i Mieszko Matuszykiem (133 pkt.). Walka będzie jeszcze z pewnością twarda i zacięta.
W DN2 liderem jest Maciej Łaszkiewicz (168 pkt.), a drugi Antoni Derebecki (134 pkt.). I tak pewnie będzie wyglądała kolejność po ostatnich wyścigach. Natomiast ciekawa walka będzie się toczyła w rywalizacji Maluch Trophy. W DN 3-0 prowadzi Marek Kurzętkowski (165 pkt.), przed Jackiem Chojnackim (151. pkt) i Piotrem Małychą (107 pkt.). W DN 3-1 prowadzi Bartosz Wilk (212 pkt.), przed Grzegorzem Sochą (190 pkt.) i Miroslawem Jandułą (188 pkt.). A w DN 3-2 liderem jest Kamil Osóbka (222 pkt.), a drugi jest Oskar Klimek (204 pkt.). Kierowcy maluchów na pewno jeszcze ostro powalczą o punkty w poznańskiej rundzie.
Ostatnie zawody zakończy wyścig Endurance. W klasyfikacji indywidualnej liderują Adam Zentner i Maciej Marcinkiewicz, a kolejne pozycje zajmują Filip i Tomasz Zagórscy.
Zapowiada się weekend pełen emocji.
Zapraszamy na Tor Poznań!
Wstęp (pieszy) na teren obiektu jest bezpłatny.
Wjazd w dniu 30.09.2023 r. (niezależnie od rodzaju pojazdu) to koszt 15 zł/dzień.