W piątek 24.11 McLaren Racing i Mercedes-Benz ogłosiły, że zespół McLaren F1 będzie nadal korzystał z mocy Mercedes-AMG od 2026 do 2030 roku, stając się tym samym pierwszym klientem marki w nowych przepisach dotyczących jednostek napędowych na sezon 2026 wraz z zespołem fabrycznym.
McLaren jest napędzany przez Mercedes-AMG od 2021 roku, nieprzerwanie od 1995 do 2014 roku. Rok 2026 będzie zatem 26. rokiem współpracy między dwiema prestiżowymi markami, które od wielu dziesięcioleci angażują się w ten sport i inwestują w niego, a obecnie są jego kamieniami węgielnymi.
„Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z McLaren Racing co najmniej do końca tej dekady. Długoterminowy charakter tej umowy odzwierciedla nasze wspólne zaufanie i zaangażowanie w naszą przyszłą strategię dotyczącą bloków energetycznych. Razem z niecierpliwością czekamy na nabranie rozpędu w kierunku 2026 roku i początek kolejnej nowej ery zelektryfikowanej, innowacyjnej jednostki napędowej w Formule 1”.
Markus Schaefer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer
Mercedes odniósł pierwsze w historii zwycięstwo w wyścigu hybrydowym w F1 podczas Grand Prix Węgier w 2009 roku dzięki systemowi KERS i jest liderem w zakresie innowacji i osiągów od czasu wprowadzenia obecnych przepisów dotyczących jednostek napędowych w 2014 roku. Mercedes-AMG odniósł 114 zwycięstw w 203 Grand Prix, w tym dwa dla zespołów klienckich. Przez cały czas silne zespoły klientów odgrywały kluczową rolę w rozwoju i uczeniu się, wraz z zespołem zakładowym.
„Podstawą naszej strategii w sportach motorowych jest współpraca z silnymi zespołami klienckimi. Ma to wiele zalet: daje wyraźny punkt odniesienia dla konkurencji, przyspiesza naszą naukę techniczną i wzmacnia ogólne uzasadnienie biznesowe F1 dla Mercedes-Benz. McLaren jest zaciekłym i uczciwym konkurentem od 2021 roku, zwłaszcza w drugiej połowie tego sezonu. Dobre wyniki McLarena podkreślają znaczenie przejrzystych i równych dostaw dla wszystkich zespołów klienckich w tym sporcie, jeśli chcemy osiągnąć cel, jakim jest dziesięć zespołów zdolnych do walki o miejsca na podium.”
Toto Wolff, szef Mercedes-Benz Motorsport
W 2026 roku Formuła 1 powita dwóch nowych producentów jednostek napędowych wśród obecnych czterech producentów, ponieważ zajmuje się kolejną zmianą paradygmatu w przepisach technicznych. Nowe jednostki napędowe będą zasilane w 50% energią spalinową i w 50% elektryczną. Osiągnięto to poprzez zwiększenie wydajności elektrycznej i zrównoważenie osiągów silnika spalinowego, aby zapewnić maksymalną moc wyjściową ponad 1000 koni mechanicznych.
Nowe jednostki napędowe będą zasilane w 100% zrównoważonym paliwem, które będzie spełniało surowe kryteria zrównoważonego rozwoju zarówno w zakresie produkcji, jak i składu, a ogólne zużycie paliwa zostanie zmniejszone. Systemy elektryczne jednostki napędowej zostały przeniesione na wyższy poziom wydajności i będzie ona wyposażona w pojedynczy silnik elektryczny o mocy 350 kW, który jest prawie trzy razy mocniejszy niż obecny MGU-K i będzie wymagał opracowania odpowiedniego systemu akumulatorów o wysokiej wydajności.
Co więcej, rozwój nowej generacji jednostek napędowych będzie odbywał się zgodnie z przepisami dotyczącymi limitów kosztów, zaprojektowanymi w celu ograniczenia maksymalnych wydatków technicznych na projekt i konsolidacji uzasadnienia inwestycyjnego w zakresie dostaw bloków napędowych w sporcie.
„Zespół HPP cieszy się długą i pełną sukcesów historią współpracy z McLarenem i cieszymy się, że możemy potwierdzić rozszerzenie współpracy na nowy cykl regulacyjny. Osiągnięcie tego porozumienia teraz, na dwa pełne sezony przed wyścigiem Power Unit na sezon 2026, daje nam doskonałą okazję do optymalizacji naszych wspólnych wysiłków w zakresie czasu okrążenia. Z niecierpliwością czekamy na odnowienie naszych relacji i wspólną pracę nad tym celem”.
Hywel Thomas, dyrektor zarządzający Mercedes-AMG High Performance Powertrains
Patrząc w przyszłość do 2026 roku, prace nad nową jednostką napędową trwają od połowy 2022 roku w Mercedes ‑AMG High Performance Powertrains w Brixworth w Wielkiej Brytanii. To wysokowydajne centrum badawczo-rozwojowe wyprodukowało wszystkie jednostki napędowe Mercedes-AMG F1, ale jest również najnowocześniejszym ośrodkiem rozwojowym dla szerszej grupy, jeśli chodzi o wysokowydajną technologię napędu elektrycznego. Przygotowania do 2026 roku to gra długoterminowa, w której niezwykle ważna będzie klarowność i ciągłość; A zdrowe portfolio najlepszych możliwych zespołów klientów zapewni szybszą naukę, gdy samochody wyjadą na tor w 2026 roku.
„Mercedes-Benz jest genialnym i niezawodnym partnerem zespołu Formuły 1 McLarena. Przedłużenie oznacza zaufanie, jakim nasi akcjonariusze i szerszy zespół mają do swoich układów napędowych oraz kierunek, w którym podążamy wraz z nimi w nową erę przepisów. Odnosiliśmy razem sukcesy, zarówno w ostatnich trzech sezonach, jak i wtedy, gdy wcześniej napędzali zespół, więc nie możemy się doczekać sukcesu, który nadejdzie, kontynuując naszą podróż do konsekwentnej walki na czele stawki.
Zak Brown, dyrektor generalny, McLaren Racing
McLaren powrócił do mocy Mercedes-AMG w 2021 roku. Od tego czasu zespół wygrał Grand Prix Włoch w 2021 roku, co jest ostatnim zwycięstwem jakiegokolwiek zespołu klienckiego w Formule 1. McLaren zdobył 15 miejsc na podium Grand Prix w ciągu ostatnich trzech sezonów, a także pole position w F1 Sprint w Brazylii oraz pole position i zwycięstwo w F1 Sprint w Katarze w tym sezonie.
„Cieszymy się, że możemy potwierdzić długoterminowe odnowienie naszej umowy z Mercedes-Benz na jednostki napędowe w nowej erze przepisów. Mamy wielkie zaufanie do Mercedesa i naszych relacji z nimi. Do tej pory wspierali naszą podróż z powrotem na czołówkę, a bezpieczeństwo i stabilność, jakie zapewnia to partnerstwo, mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że pozostaniemy na tej trajektorii wzrostowej. Chciałbym im podziękować za dotychczasową współpracę i z niecierpliwością czekamy na kolejne lata.”
Andrea Stella, szef zespołu, McLaren F1 Team
Informacje o McLaren Racing
McLaren Racing został założony przez kierowcę wyścigowego Bruce’a McLarena 60 lat temu w 1963 roku. Zespół wziął udział w swoim pierwszym wyścigu Formuły 1 w 1966 roku. Od tego czasu McLaren wygrał 20 mistrzostw świata Formuły 1, 183 Grand Prix Formuły 1, trzy razy Indianapolis 500 i 24-godzinny wyścig Le Mans za pierwszym razem.
McLaren Racing rywalizuje w pięciu seriach wyścigowych. Zespół rywalizuje w Mistrzostwach Świata Formuły 1 FIA z kierowcami McLaren F1 Lando Norrisem i Oscarem Piastrim, NTT INDYCAR SERIES z kierowcami Arrow McLaren Pato O’Ward, Alexandrem Rossim i Davidem Malukasem, Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA z kierowcami NEOM McLaren Formula E Team Jake’iem Hughesem i Samem Birdem oraz Extreme E Championship z kierowcami NEOM McLaren Extreme E Team Emmą Gilmour i Tannerem Foustem. Zespół rywalizuje również w F1 Esports Pro Championship jako McLaren Shadow, wygrywając mistrzostwa konstruktorów i kierowców w 2022 roku.
McLaren jest orędownikiem zrównoważonego rozwoju w sporcie i sygnatariuszem zobowiązania ONZ do działań na rzecz klimatu. Zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 r. oraz wspierania zróżnicowanej i inkluzywnej kultury w branży sportów motorowych.