Załoga ORLEN Rally Team w składzie Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak jest już na Sardynii, gdzie od piątku toczyć się będzie rywalizacja w szóstej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata. Polacy są już po testach, podczas których przygotowywali się do swojego drugiego startu w tym sezonie. Duet ORLEN Rally Team jest zmotywowany do walki w niezwykle silnie obsadzonym włoskim klasyku.
Po udanym Rajdzie Safari, w którym Kajto i Maciek zwyciężyli w kategorii WRC2 Challenger, przyszedł czas na kolejny start w tym roku. Przed duetem ORLEN Rally Team Rajd Sardynii, który znają doskonale, bo będzie to ich szósty wspólny start na tej włoskiej wyspie. Niewątpliwe polska załoga ma dobre wspomnienia z Sardynii, gdzie trzykrotnie stawała na podium. Przed rokiem Kajetanowicz i Szczepaniak wygrali tutaj w WRC2 Challenger, a w WRC2 zajęli trzecią lokatę. Polacy są już po testach, które jak zawsze posłużyły naszym reprezentantom do oswojenia się z bardzo kamienistymi i niezwykle zdradliwymi oesami w okolicach miasta Alghero. Była to również okazja do przygotowania i sprawdzenia ustawień w swojej rajdowej Škodzie Fabii RS Rally2.
O ile Kajetan Kajetanowicz nie pierwszy raz zmierzy się z trasami na Sardynii, tak wśród włoskich bezdroży zadebiutuje jego nowy kask. Znalazły się na nim elementy mechanicznego serca i symbole najbliższych. Projekt i malowanie wykonał niezawodny Szymon Chwalisz.
![](https://motosport.pzm.pl/wp-content/uploads/2024/05/IMG_9775-1024x683.jpg)
– Jesteśmy już po testach na Sardynii, przygotowywaliśmy się do włoskiej rundy WRC na dwóch odcinkach specjalnych. Notowaliśmy duże różnice pomiędzy przejazdami, a to świadczy o tym, że droga się czyściła. Próbowałem znaleźć coraz lepsze ustawienia i poprawić je względem ubiegłego roku, pomimo tego, że te dały nam podium. Ten rajd jest mi dobrze znany. Panuje tu fantastyczna atmosfera, a odcinki specjalne są bardzo trudne. Niełatwo jest zarządzać oponami, ale jesteśmy gotowi z całym zespołem ORLEN Rally Team do walki. Będziemy rywalizować z rekordową liczbą konkurentów, ale czujemy się przygotowani. Mamy wielkie serce do walki. Trzymajcie kciuki
mówi Kajetan Kajetanowicz, Rajdowy Mistrz Świata WRC2 Challenger.
Tegoroczny Rajd Sardynii przyjął nietypową, jak na Rajdowe Mistrzostwa Świata, kompaktową formę. Czasowo zmagania we Włoszech można by zmieścić w równych 48 godzinach. Rywalizacja na oesach rozpocznie się dopiero w piątek po południu około godziny 14:33. Załogi będą miały tego dnia do pokonania dwa odcinki specjalne, które przejadą dwukrotnie. Na początek, najdłuższy w całym rajdzie OS Osilo – Tergu (25,65 km), a następnie OS Sedini – Castelsardo (13,26 km).
W sobotę zawodnicy zmierzą się z czterema różnymi odcinkami, które podzielone zostały na aż cztery oddzielne pętle. Około 7:41 rajdówki wyjadą na OS Tempio Pausania (12,03 km), a następnie na OS Tula (22,61 km). Po krótkim przegrupowaniu załogi ponownie przejadą te same dwie próby. Po południu natomiast kierowcy, piloci i ich maszyny zmierzą się najpierw z OS Monte Lerno – Monti di Ala (25,31 km) ze słynną hopą Mickey’s Jump. Ostatnią próbą tego etapu będzie OS Coiluna – Loelle (14,53 km). Łącznie tego dnia załogi pokonają prawie 150 kilometrów oesowych!
Tradycyjnie zmagania w rajdzie zamknie niedziela, która podzielona została na dwie pętle, po dwa odcinki w każdej. Około godziny 8:00 rozpocznie się pierwsza próba OS Cala Flumini (12,55 km), a po niej załogi pojawią się na OS Sassari – Argentiera (7,10 km). Po serwisie nastąpi ponowny przejazd tych samych oesów i zakończenie zmagań. Nieoficjalne wyniki 21. Rajdu Sardynii powinniśmy poznać przed godziną 13:00.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – ORLEN S.A., a także partner techniczny Delphi, Pirelli, ORLEN Oil, ATC CARGO S.A. oraz SJS S.A.
W Rajdzie Sardynii wystartuje także Daniel Chwist pilotowany przez Kamila Hellera. Drugi z Polaków, podobnie jak Kajto, pojedzie Škodą Fabią RS Rally2.
![](https://motosport.pzm.pl/wp-content/uploads/2024/05/chwist-1024x749.jpg)